Niewidoczne
Spotkanie z Rzecznikiem Praw Konsumenta
25 marca b/r. odbyło się spotkanie z Rzecznikiem Praw Konsumenta. Udział w spotkaniu wzięło 63 osoby, poruszono tematy:
– jak zwrócić nabyty produkt przy:
* zakupie bezpośrednim,
* zakupie przez internet?
– co to jest gwarancja a czym jest rękojmia?
– co to jest zaliczka a czym jest zadatek?
– czy u nas obowiązują umowy ustne?
– w jakich sprawach może reprezentować nas rodzina?
Poruszono temat wyjazdowych zakupów na tzw. wycieczkach, gdzie można dokonać zakupów różnych artykułów: gospodarstwa domowego, !zdrowotnych!, itd. Uprzedziliśmy uczestników spotkania o stosowaniu na takich wyjazdach różnych technik manipulacji, jakie są stosowane przez organizatorów w celu zachęcenia do kupna, do zaciągnięcia kredytu na niejednokrotnie zbędne zakupy.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Kierująca komórką: Urbańska Jadwiga
Tel.: 89 527-31-11, wew. 372
Budynek: Pl. Jana Pawła II 1
Pokój: 103
E-mail: rzecznikkonsumentow@olsztyn.eu
Do zadań Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy:
1) prowadzenie spraw związanych z ochroną interesów konsumentów,
2) współdziałanie z delegaturą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej, organizacjami konsumenckimi,
3) realizowanie spraw w zakresie tworzenia i funkcjonowania prawa miejscowego dotyczącego ochrony interesów konsumentów.